Metsäakatemiakonsepti myyntituotteena

Forest Academy -käsikirja

Kotimaan toiminnan ohella Metsäakatemia toteutti vuosina 2003–2004 neljä kansainvälistä Forest Academy Finland -foorumia uusien EU-maiden keskeisille metsävaikuttajille. Saatujen positiivisten kokemusten perusteella Metsäakatemian viestintäkonsepti tuotteistettiin nimellä ”Forest Academy – Programme for Increasing Dialogue on Forest in Society ”.

Metsäakatemian viestintäkonseptista myyntituote

Päättäjien Metsäakatemia -formaatti sisältää yksityiskohtaisen käsikirjan eli satasivuisen englanninkielisen tuotantoraamatun sekä toimintaa valmistelevan organisaation henkilökunnan koulutuksen. Pakettiin sisältyy koulutettavien osallistuminen tarkkailijoina yhdelle Päättäjien Metsäakatemian kurssin maastojaksolle sekä ensimmäisen kurssin valmistelun etäkonsultointi.

Käsikirjassa kuvataan vaihe vaiheelta tilaisuuksien toteuttamien A:sta Ö:hön, miten vältetään virheitä, miten saadaan korkea profiili, minkälainen tuotantotiimi tarvitaan ja miten rakennetaan budjetti.

Formaatti soveltuu minkä tahansa aihealueen tai asiakokonaisuuden yhteiskunnalliseen viestintään niin koti- kuin ulkomailla. Tuotteesta on tehty englanninkielinen esite.

Forest Academy -viestintäkonseptin käyttöoikeudet on toistaiseksi myyty Latviaan, Tansaniaan ja Costa Ricaan.

  • Latvian metsäala osti keväällä 2008 ensimmäisenä asiakkaana Päättäjien Metsäakatemia – konseptin käyttöoikeudet.
  • Costa Ricassa toimiva koulutus- ja tutkimuslaitos CATIE (The Tropical Agricultural Centre for Research and Higher Education) osti käyttöoikeudet ja koulutuksen vuonna 2011.
  • Tansaniaan UONGOZI Instituutille myytiin oikeudet 2011 ja toiminta käynnistyi toukokuussa 2013. Lue lisää täältä.Jos olet kiinnostunut ja haluat lisätietoja, ota yhteyttä Päättäjien Metsäakatemian johtaja Tiina Rytilään.